Zojuist zijn we een nieuw jaar ingegaan: 2022. Voordat we meer spannende projecten en ontmoetingen tegemoet gaan, willen we nog een momentje pakken om terug te kijken en te reflecteren op het voorgaande jaar. 2021 was voor velen een chaotisch jaar, maar niet zonder redenen voor een feestje hier en daar.
AtHand heeft niet stilgezeten. We hebben klanten en partners zien komen en gaan, nieuwe dingen geleerd, innovaties doorgevoerd in ons ACE! Platform en deelgenomen aan events. We delen graag ons 2021 met jou om vervolgens uit te kijken naar een succesvol en playful nieuw jaar!

 

KPN
In januari 2021 lanceerden we de game “Let’s make it secure” met KPN. Dankzij deze game kunnen medewerkers van KPN oefenen met de vijf belangrijkste veiligheidsprocedures binnen het bedrijf. Zoals één van de deelnemers het beschreef was het een groot succes: “Ik vond dat de herhaling van de quizvragen en de battles er echt voor zorgde dat mijn kennis van alle onderwerpen goed bleef hangen. IT zat na zoveel quizzes echt in mij onderbewustzijn. Het is een goede manier om dingen te onthouden!”

LMS Gamified

 

 

NLVVM
Samen met Veilig Verkeer Nederland heeft AtHand een game ontwikkeld. Deze game is bedoeld om maaltijdbezorgers te ondersteunen bij het veilig deelnemen aan het verkeer. Maar liefst 20.000 mensen, afkomstig van ketens aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM), deden mee! De game werd ontzettend goed ontvangen en is zelfs langsgekomen op televisie.

Food delivery, eten bezorgen en veiligheid op de weg

 

 

De Friesland
Plezier is een kernwaarde bij het klantcontact van De Friesland. Deze zorgverzekeraar scoort jaar na jaar hoog op de lijsten van klanttevredenheid en service. Om deze voorsprong te behouden en te blijven innoveren, heeft De Friesland samen met AtHand een serious game gelanceerd voor het verbeteren van de klantcontact- en communicatievaardigheden van medewerkers. Lees meer over deze game in dit artikel van Customer First.

 

 

AtHand introduceert de “All Aboard” game
Corona is nog steeds een probleem, maar gelukkig zorgen de vaccinaties er langzaamaan voor dat we weer een beetje terug kunnen naar een ‘normale’ samenleving. Hopelijk is het gauw genoeg mogelijk om collega’s en vrienden weer dagelijks te zien, maar we leven nog steeds in onzekerheid. Wanneer beslis je dat het tijd is om weer op kantoor te werken en hoe voer je dat door? Wie moet als eerste terug naar kantoor en wie laat je zelf beslissen? Welke huisregels hanteer je?
Dankzij de ‘All Aboard’ game krijgen spelers de juiste tools in handen om deze vragen te beantwoorden en een plan op te zetten voor een efficiënte transitie naar de nieuwe (of oude?) werksituatie.

 

 

AtHand sponsort de Klantcontact Quiz
Welke klantcontact organisatie heeft de beste communicatievaardigheden en kennis van het juist benaderen van klanten? De Klantcontact Quiz is een gratis en jaarlijks terugkerend online event dat sinds 2021 geheel op ons ACE! Platform draait. Tijdens de Quiz worden alle deelnemers getoetst en getraind om nog beter te worden in het ondersteunen van klanten.
De editie van 2021 trok bijna 1.800 deelnemers van maar liefst 70 organisaties. Via deze link kun je meer informatie lezen over deze case.

 

 

Learning Technology Awards
We zijn trots om te melden dat AtHand in 2021 genomineerd is voor drie Learning Technology Awards! Dankzij onze games voor VodafoneZiggo, KPN en Oculus Insights maakten we kans op awards binnen de volgende drie categorieën:

– Best Learning technologies project – Commercial sector
– Best use of social and collaborative learning technologies
– Most innovative new learning technologies product

 

 

Innoveren op het ACE! Platform
De ontwikkeling en innovatie van ons product stopt nooit. Aan het begin van 2021 lanceerden we een gloednieuwe module, genaamd de Stakeholder module. Hiermee kunnen spelers worden geconfronteerd met verschillende soorten relevante dilemma’s. Door hen hierover na te laten denken vanuit hun eigen perspectief én dat van verschillende stakeholders, wordt het makkelijker om te leren omgaan met dilemma’s op het werk en zich te verplaatsen in verschillende belanghebbenden. De Stakeholder module is in 2021 al meerdere keren ingezet voor Compliance en Security games.

 

 

Parlez-vous Français?
Niet alle spelers van onze games spreken Nederlands. Mensen op ons ACE! Platform komen van over de hele wereld, dus alleen een Engelse versie van onze modules is dan niet voldoende. Om deze reden hebben we verschillende extra talen toegevoegd aan onze games, zodat het mogelijk wordt om de games te runnen voor diverse groepen deelnemers.

HR-gamification

 

 

Een nieuwe User Management API
De nieuwe User Management API opent een boel mogelijkheden om gebruikersprofielen op afstand te beheren. De uitgebreide documentatie voor ontwikkelaars is nu te bereiken via het configuratiescherm. Hierdoor zijn alle instellingen (zoals de mogelijkheid om aanvragen van gebruikers te testen) in te zien en aan te passen via de eigen administratie van een organisatie.

 

We kijken uit naar een succesvol 2022. Let’s Play!