Blog over
gamification
Spelenderwijs de klanttevredenheid verbeteren

Spelenderwijs de klanttevredenheid verbeteren

Plezier is een kernwaarde voor het klantencontact bij De Friesland. De zorgverzekeraar komt altijd hoog in de lijsten van klantwaardering en dienstverlening. Om de concurrentie voor te blijven probeert het bedrijf zich keer op keer te vernieuwen en de laatste jaren...

3 manieren waarop Gamification zelfs compliance leuk maakt

3 manieren waarop Gamification zelfs compliance leuk maakt

Ben jij verantwoordelijk voor het compliancebeleid? Dan herken je vast dat het een uitdaging is om medewerkers te motiveren. De verplichte leerstof en examens staan meestal onderaan de to-do-list. We hebben goed nieuws: met Gamification maak je Compliance een stuk leuker en effectiever.

4 van onze inspiratiebronnen voor Gamification

4 van onze inspiratiebronnen voor Gamification

Acceptatie en waardering zijn vanuit de sociale omgeving uitermate krachtige bronnen voor het ervaren van werkplezier. Het verhogen van erkenning en status vormt bij onze Games daarom een zeer belangrijk uitgangspunt. De behoefte om te spelen komt niet alleen voort...

Gamification online: the way to go

Gamification online: the way to go

Gamification omvat alle online activiteiten én offline activiteiten waaraan Game-elementen zijn toegevoegd om gedragsverandering te stimuleren, schreven we eerder. Met de online aanpak is verreweg de grootste verandering en progressie te realiseren. Hier lichten we...