Zou je zomaar ergens veel geld in investeren, puur omdat iemand zegt dat je dat moet doen? Waarschijnlijk zou je eerst zelf wat onderzoek willen doen om te kijken of het wel écht het risico waard is. Tasten in het duister is iets wat we niet graag doen. Bij het maken van keuzes gaan we daarom sneller voor de bekende opties, omdat deze vertrouwd en veilig zijn.
Als manager of coach zou je ook niet zomaar je medewerkers in het diepe gooien. Om deze reden wordt er vaak gekozen voor de bekende E-learnings wanneer er kennisprogressie bij het personeel moet plaatsvinden. Low-risk, high-reward (laag risico, grote beloning): dat is wat we allemaal willen, toch? Helaas, het resultaat is vaak niet zoals we zouden willen.
Het probleem is niet de E-learning zelf, maar de inzet ervan. Een leerdoelstelling vraagt om een genuanceerde aanpak. Hoe zorg je ervoor dat de leerstof blijft hangen en dat de deelnemer enthousiast wordt en blijft? Pas als hier goed over wordt nagedacht is er sprake van een low-risk, high-reward strategie. Om te voorkomen dat de E-learning zijn werking verliest is er dus een booster nodig; een stapje verder om je te verzekeren van blijvend stijgende resultaten. Weet je al waar we het over hebben?
Laat die extra stap niet als een sprong in het diepe voelen, want dat is het niet. Laat je informeren! Bezoek eens deze pagina of neem direct contact met ons op. Game On!