Elke organisatie heeft wel kernwaarden. Deze kernwaarden zijn drijfveren die laten zien waar het bedrijf voor staat en daarom erg belangrijk om helder te communiceren. Waarom kiest een partij voor jou? En hoe zal deze de samenwerking ervaren? Dat kunnen klanten in één keer achterhalen als je je kernwaarden juist neerzet. Communiceren dus!
Het is logisch om meteen in te zetten op de externe communicatie, maar de interne communicatie moet je ook vooral niet vergeten. Het gevaar bestaat namelijk dat je medewerkers zich niet genoeg identificeren met de organisatie en haar kernwaarden. Dit kan ervoor zorgen dat zij zich minder thuis voelen op het werk en weinig intrinsiek gemotiveerd zijn. Bovendien kun je geen kernwaarden uitstralen als je ze zelf niet kent of voelt.
Oplossing: een bonding sessie met het bedrijf en tussen medewerkers onderling. Betrek ze veilig en gemakkelijk met quizzes, herkenbare dilemma’s of collegiale kennisbattles vanuit de bureaustoel. Ondertussen raakt je team bekend en vertrouwd met de kernwaarden van de organisatie en kun jij op een duidelijk dashboard alle voortgang in de gaten houden. Dat kan met Gamification!
Af en toe digitaal levelen met je team is belangrijk voor stijgende prestaties. Meer leuke weetjes lezen over Gamification? Je vindt ze elke week op onze Linkedin pagina en op onze blog. Game On!