#1 Gamification PDF’s 

Learn from The Power of Play

Met onze wetenschappelijk onderbouwde Gamification methodiek en software hebben we al veel bedrijven ondersteund met het versnellen van ontwikkel- en bijscholingstrajecten. Onze belangrijkste tips en bevindingen hebben we overzichtelijk gebundeld in onze whitepapers (PDF), welke je hieronder kunt downloaden.

Whitepaper over Gamification (PDF)

Gamification is de meest krachtige en universele methode om nieuwe vaardigheden en kennis op te doen, met meetbaar effect op de KPI’s:

  • Met Gamification verlopen onboardingstrajecten gemiddeld 20% efficiënter;
  • Met Gamification behalen callcentermedewerkers een gemiddeld 16% hogere NPS;
  • Met Gamification slepen salesmedewerkers gemiddeld 27% meer deals in de wacht.

In onze whitepaper laten we zien hoe je met Gamification…

  • … effectief stuurt op de gewenste gedragsverandering van je personeel;
  • … een adaptief, persoonlijk leerplan faciliteert voor alle deelnemers, zonder dat hier 1-op-1 begeleiding voor nodig is;
  • … in slechts 10 tot 15 minuten per dag meetbare progressie op KPI’s realiseert binnen een paar weken tijd;
  • … nieuwe kennis en vaardigheden toegankelijk maakt voor iedereen binnen de organisatie, ongeacht leeftijd en systeemkennis.

Whitepaper over onboarding met Gamification (PDF)

Wil je ervoor zorgen dat nieuwe medewerkers snel de gewenste bedrijfsdoelstellingen halen? Op verschillende manieren verbetert Gamification het inwerktraject van nieuw personeel. In onze whitepaper ontdek je hoe Gamification…

  • …  een inwerktraject op maat biedt aan meerdere medewerkers tegelijk;
  • … ervoor zorgt dat bestaand personeel veel minder tijd kwijt is aan het  inwerken;
  • … de medewerkersbetrokkenheid verhoogt, waardoor personeelsleden tevredener zijn over het werk, meer werk verzetten en langer in dienst blijven;
  • … garant staat voor een veilige leeromgeving, waarin trial-and-error mogelijk is en medewerkers zichzelf durven uit te dagen;
  • … nieuwkomers sneller de gewenste productiviteits- en kwaliteitsnormen laat halen;
  • … bestaande kennisbronnen optimaal benut en opwaardeert;
  • de inwerktijd met gemiddeld 20% verkort, waardoor medewerkers sneller inzetbaar zijn en een forse kostenbesparing wordt gerealiseerd.

Whitepaper over Gamification voor zorgverzekeraars (PDF)

Voor zorgverzekeraars breekt in december traditiegetrouw de drukste tijd van het jaar aan. De gewijzigde premies en polisvoorwaarden en premies roepen veel vragen op bij klanten. Aan de klantenservice de taak klanten gerust te stellen en uit te leggen waarom deze wijzigingen zijn doorgevoerd. De customer service medewerkers vormen een onmisbare schakel in het behouden en het binnenhalen van (nieuwe) klanten. 

Wat nu als je in aanloop naar deze piek in slechts 5 weken en 10 minuten per dag de volgende resultaten kunt realiseren onder je servicemedewerkers:

  • 17% meer productkennis over basisverzekeringen en aanvullende polissen;
  • Van een magere voldoende tijdens vorige interne audits naar een 8.1;
  • Een betere kennisparaatheid, resulterend in een 20% snellere AHT.

Ook in korte tijd de vaardigheden en het kennisniveau van de servicemedewerkers verhogen, zodat ze voldoende zijn uitgerust om tijdens de piekmomenten optimale service te kunnen verlenen?

In onze whitepaper vind je een stappenplan en een checklist met waardevolle inzichten waarmee je de zorgpiek zorgeloos tegemoet treedt.

Whitepaper over efficiënter thuiswerken met Gamification (PDF)

Het vele thuiswerken stelt (HR) managers voor de nodige uitdagingen. Want hoe houd je personeel bij veelvuldig en langdurig digitaal samenwerken voldoende betrokken bij de organisatie? En hoe zorg je ervoor dat je kunt sturen op productiviteit? Kortom: hoe haal je méér uit digitale samenwerking? 

Gamification biedt op dit vlak veel potentie. Klanten die onze Move Forward Game hebben geïmplementeerd (waaronder een wereldspeler in bedrijfssoftware) realiseerden in een periode van 2 weken tijd structurele verbeteringen ten aanzien van teamwork op afstand:

  • 65% van de deelnemers geeft aan waardevolle nieuwe inzichten te hebben opgedaan;
  • 94% van de deelnemers voelt meer betrokkenheid om zowel de eigen resultaten als die van collega’s te verbeteren;
  • 70% van de deelnemers stelt dat de Game de samenwerking met collega’s heeft verbeterd.

Benieuwd hoe de Move Forward Game het thuiswerken bij deze bedrijven heeft verbeterd? In onze casestudy geven we tekst en uitleg. 

Onze klanten

Vodafone Ziggo
Logo T-Mobile
Logo Lebara
Logo Zilveren Kruis
Logo Sony
Logo Transcom
Logo LG
Logo Achmea
Logo Unive
Logo Exact
Logo KPN
Logo CBRE
Logo PWC
Logo Poly
Logo De Friesland
Logo FBTO