Dit maakt AtHand jóúw Gamification specialist

The Power of Play

Wij zijn AtHand. In 2003 begonnen als activatiebureau en groot geworden binnen de markt als Gamification specialist. We zijn continu op zoek naar de beste manier om je medewerkers én je doelgroep in beweging te krijgen.

Jouw Gamification specialist

We zorgen voor engagement en brengen tegelijkertijd je merkbeloften glashelder over, zowel intern als extern. Dat doen we al jaren – met veel succes – vanuit ons kantoor in Amsterdam. Ons fanatieke, creatieve en enthousiaste team staat klaar om je ambitie en doelstellingen door te vertalen naar concrete, meetbare resultaten.

Niet dicteren, maar stimuleren

Wie leren en presteren op de werkvloer wil verbeteren of gedragsverandering tot stand wil brengen, moet de wetten van ‘spel’ kennen. Daar zijn we van overtuigd. Onderdeel zijn van een ervaring, heeft immers veel meer effect dan eindeloos zenden en overtuigen.

De interactieve en immersieve Game-elementen in onze Gamification aanpak staan niet alleen garant voor een aangename spelervaring, maar sterken bovenal de intrinsieke motivatie van de deelnemers.

Het voltooien van uitdagingen en het zien van resultaat werkt als stimulans om te blijven ontwikkelen en progressie te realiseren. Zijn de scores op de spelonderdelen een keer wat minder? Mindere scores leiden tot éxtra motivatie om actie te ondernemen. Op deze manier wordt een hoog leerrendement bereikt.

Doordat medewerkers in dit proces de vrijheid en het vertrouwen krijgen hun eigen leerplan te volgen, worden zij nu en in de toekomst getriggerd te werken aan hun eigen en gezamenlijke succes. Succes maak en vier je immers samen.

Games vormgegeven naar jouw ambitie

We helpen onze klanten bij het behalen van hun doelstellingen door de slimme inzet van spel. Onze Games worden vormgegeven naar jouw ambitie. We zijn gespecialiseerd in Game-ontwikkeling voor de volgende vier bedrijfsdoelen:

  • Employability. Deze Games zijn gericht op efficiënter onboarden en de professionele groei van medewerkers;
  • Operational. Dit type Games ondersteunt bij verandermanagement, de implementatie van nieuwe systemen en het verbeteren van KPI’s;
  • Commercial. Een serie Games die sales verhoogt, ondersteuning biedt bij productlanceringen (merkactivatie) en commerciële vaardigheden en resultaten verbetert;
  • Leadership. Op het gebied van leadership bieden we blended programma’s aan voor het (door)ontwikkelen van leiderschap.
Onze methodiek

Gamification bij AtHand: toegankelijkheid op 1

ACE! – ons modulaire Gamification platform – bestaat uit eenvoudig te configureren games, die zijn ingericht rondom de bovengenoemde bedrijfsdoelen. Toegankelijkheid staat hierbij op 1.

Na het selecteren van het juiste bedrijfsdoel, bepalen we de best passende Game-configuratie. De modules richten zich op het bijbrengen van kennis, het verbeteren van vaardigheden en het veranderen van gedrag. Het delen van tips en het belonen van behaalde resultaten vormen hierbij altijd het centrale uitgangspunt.

Tot slot wordt het gewenste Game-thema geselecteerd. AtHand Games bieden keuze uit een reeks verschillende thema’s. Vanuit de bijbehorende verhaallijn worden spelers getriggerd om werkgerelateerde kennis op te doen en gedragsverandering in de praktijk te brengen. De progressie van de deelnemer wordt omgezet in een spelscore.

Zo maakt ACE! leren en ontwikkelen leuker, beter meetbaar en effectiever.

ACE! Platform
Onze inspiratiebronnen

Complex? Welnee!

Heb je de indruk dat Gamification kostbaar, complex en moeilijk implementeerbaar is? Bij AtHand bewijzen we graag het tegendeel.

  • Onze Games zijn betaalbaar. Aan de hand van standaard software, leveren wij maatwerk Games. Zo is het mogelijk om een unieke en effectieve Game te creëren die aansluit bij je bedrijfsdoelen en bedrijfscultuur, zónder de hoge initiële kosten die gepaard gaan met een Game die from scratch moet worden ontwikkeld;
  • Onze Games zijn toegankelijk. Je hoeft geen verstokte gamer te zijn om de Games te begrijpen. Verre van. Onze Games kennen een intuïtieve besturing en zijn eenvoudig te spelen;
  • Onze Games zijn breed inzetbaar. De Games werken op elk apparaat met een internetverbinding. Vanaf een pc, tablet of smartphone; iedereen kan ermee aan de slag. Waar ook ter wereld;
  • Onze Games zijn schaalbaar. Zodra de Game-opzet eenmaal staat, is de Game met een aantal kleine veranderingen uit te breiden naar andere spelconcepten en leerdoelen. Op die manier kun je de Games ook inzetten voor andere afdelingen binnen de organisatie.

“AtHand neemt altijd volledige verantwoordelijkheid voor het goed opleveren van een project, dit geeft veel rust en vertrouwen.”

– Ole Hellfritzsch, Marketing Manager Benelux & Nordics, Plantronics

Voor elke sector en klant een oplossing op maat

AtHand Games zijn inzetbaar voor een veelheid aan diensten – van het verhogen van KPI’s in klantcontactcentra tot aan het verbeteren van leiderschapskwaliteiten onder business managers. Voor elke sector en klant heeft AtHand een passende oplossing.

We zijn met name actief in de volgende sectoren:

  • Healthcare – Van effectiever en efficiënter onboarden in de zorg tot verandermanagement, met de adaptieve Healthcare Games van AtHand ben je de grootschalige veranderingen in de zorg nu en in de toekomst de baas;
  • Onderwijs – Middels de ACE! Onderwijsactie zetten we The Power of Play ook met succes in voor het voortgezet onderwijs;
  • Assurantie – Voor Univé, Zorgverzekeraar De Friesland en andere verzekeringsmaatschappijen hebben we Gamification ingezet voor het stroomlijnen en verbeteren van hun diensten. Zo helpen we onder meer bij het aanleren van nieuwe regelingen en verzekeringsproducten voorafgaand aan de jaarlijkse zorgpiek;
  • Telecom – Voor T-Mobile, VodafoneZiggo en andere telecomaanbieders zetten we Gamification effectief in om meer sales en omzet te genereren voor hun dienstenpakket;
  • Overheid – Onze Government Games helpen de inzetbaarheid van rijksambtenaren structureel en snel te vergroten. Hiermee opereren rijksinstellingen als wendbare, high-performance organisaties.

Onze klanten

Vodafone Ziggo
Logo T-Mobile
Logo Lebara
Logo Zilveren Kruis
Logo Sony
Logo Transcom
Logo LG
Logo Achmea
Logo Unive
Logo Exact
Logo KPN
Logo CBRE
Logo PWC
Logo Poly
Logo De Friesland
Logo FBTO

Zelf onze Gamification aanpak ervaren?

We delen graag onze inzichten, ervaringen en leerpunten met je. Om die reden organiseren we al jaren elke maand een Gamification Workshop. Aan de hand hiervan krijg je de benodigde inzichten en praktijkervaringen om ook zelf te kunnen starten met Gamification.

Onze AtHand Gamification Workshop is bedoeld voor:

  • professionals uit bedrijfsleven en de publieke sector, die beroepsmatig betrokken zijn bij ontwikkeling van mensen;
  • consultants, trainers of managers die betrokken zijn bij verandermanagement, verbetertrajecten of andere vormen van gedragsverandering;
  • commercieel verantwoordelijken die productkennis en vaardigheden willen versterken en nieuwe manieren zoeken om hun verkoop een boost te geven.

Ben je nieuwsgierig naar toepassingsmogelijkheden en val je binnen onze doelgroep? Dan ben je van harte welkom.