The Move Forward Game

Power of Play in tijden van verandering

Leuker en effectiever thuis werken!

Juist in deze uitdagende tijden, nu iedereen thuis werkt, geloven wij in de kracht van spel. We hebben daarom een game ontwikkeld die medewerkers in staat stelt om effectiever en productiever samen te werken, op een leuke manier!

Power Of Play in tijden van verandering

Corona heeft de wereld op z’n kop gezet. Medewerkers werken meer en meer thuis, de bestaande overlegstructuur vindt overwegend digitaal plaats en klanten hebben plots andere wensen en behoeften. Risico’s, verwarring, gebrek aan focus en onzekerheden drukten zeker aan het begin van de uitbraak de productiviteit op de werkvloer.

Bij AtHand geloven we dat je – zelfs in onzekere tijden – vooruit moeten blijven kijken. En dat je door de kracht van spel nieuwe, positieve energie en focus krijgt. Om teamwork op afstand te steunen en concrete tips aan te dragen die helpen nieuwe kansen te ontdekken en nieuwe richtingen in te slaan, hebben we de Move Forward Game ontwikkeld.

De Move Forward Game was met name effectief in de eerste maanden waarin bedrijven te maken kregen met de corona-maatregelen. Maar ook nu de situatie langzaamaan normaliseert is de Game nog onverminderd actueel en inzetbaar. Zeker voor bedrijven die werken op afstand hebben omarmd als integraal onderdeel van hun werkwijze. De basis van de Game, namelijk samenwerken op afstand leuker, effectiever en productiever maken, staat immers als een huis.

Voor deze en andere bedrijven die verandertrajecten in goede banen willen leiden met Gamification, kunnen we de Move Forward Game aanpassen om volledig aan te sluiten bij de bedrijfsspecifieke veranderbehoefte. Om te ervaren wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen, bieden we je graag een demo aan. 

De Kübler-Ross verandercurve

Verandering is moeilijk en van nature zien mensen verandering als een bedreiging. Evolutionair gezien logisch, maar aangaande motivatie en productiviteit, is verandering vaak killing. De Kubler Ross verandercurve geeft inzicht in de fases waar we met elkaar doorheen gaan in tijden van stress en onzekerheid, zoals bij de Corona-crisis het geval is. Na de eerste shock volgt vaak een fase van ontkenning, gevolgd door een neergaande spiraal die eindigt in een fase van passiviteit, waarna de weg omhoog weer gevonden wordt.

Vervelend, maar een crisis inspireert en motiveert ook. In tijden van stress, halen mensen het beste in zichzelf naar boven en verandering versnelt innovatie.

Wij geloven dat een game op beide stromingen waarde kan toevoegen. Ten eerste om sneller uit het dal te komen en zo de weg omhoog dus weer in te kunnen zetten. En ten tweede om inspiratie, motivatie en innovatie aan te wakkeren. Vanuit die filosofie hebben we de Champs Move Forward Game ontwikkeld.

ACE! en de Move Forward Game

Gamification wordt al jaren ingezet om medewerkers te helpen effectiever te leren en ontwikkelen. Bij Gamification is de aangeboden inhoud volledig ‘werk-gerelateerd’ en ‘serieus’. De vorm echter, biedt een heuse Game-ervaring. Ons ACE! Platform is ontwikkeld om Gamification toegankelijk te maken voor een groter publiek en dat doen we inmiddels – met succes – al vele jaren voor een groot aantal verschillende organisaties. Onze kennis en ervaring hebben we aangewend om een kant-en-klare Game te ontwikkelen die aansluit bij de nieuwe werksituaties: de ‘Move Forward Game’. De Game helpt: 

  • Nieuwe (online) tools te benutten;
  • Een betere balans te vinden tussen werk en privé;
  • Effectief te communiceren;
  • Productief te worden als team;
  • Nieuwe kansen te spotten.
Onze methodiek

Champs!

In het thema ‘Champs’, strijden atleten met hun teamleden tegen virtuele tegenstanders op een hilarisch sporttoernooi. Medewerkers creëren hun eigen atleet (karakter) in de game en strijden daarmee voor het kampioenschap door verschillende levels te behalen.

De game duurt twee weken en deelnemers kunnen punten scoren met:

  • Kennismodules, gevuld met tips, tricks, kansen en valkuilen van thuiswerken;
  • Een verrassende quiz over innovatie en groei in tijden van crisis;
  • De Deel & Waardeer Module, waarin ze elkaar tips geven, elkaar helpen effectiever thuis te werken en het optimaal benutten van tools;
  • Team challenges, om nieuwe kansen te spotten en deze om te zetten naar een concreet actieplan;
  • ‘Fun Facts of Missed Events Kennis-battles’, waarmee medewerkers elkaar uitdagen en samen plezier hebben. Zo genieten we toch nog samen van het Songfestival, het EK, de Formule 1 en de Olympische Spelen!
Onze inspiratiebronnen

Inzet Gamification

De game kan worden gespeeld via browser, desktop of mobiel en is binnen enkele dagen op te starten. Tegen een zeer beperkte investering, ‘gamen’ medewerkers gemiddeld tien minuten per dag.

Zo geef je gedurende twee weken een flinke boost aan productiviteit, werkplezier en focus!

Een advies op maat of een demo? Vraag deze hieronder aan, dan nemen we snel contact met je op.