AtHand winnaar Dutch Game Award 2014 Serious Game AtHand winnaar E-learning award 2014
AtHand winnaar San Accent
Serious Game - LG - Battle of the Stars

LG’s Battle of the Stars

“T-Mobile’s finest duke it out in blockbuster race to fame!”

2013 bleek een zeer goed jaar voor LG Mobile Europe, vooral in Nederland, waar LG aan populariteit had gewonnen en aanzienlijk marktaandeel had verkregen.

Na de samenwerking met T-Mobile, werd AtHand gevraagd een incentive te bedenken om de hardwerkende jongens en meisjes in de T-Mobile winkels door heel Nederland te trainen.

Na een paar liter koffie en kennismaking met het merk, was de game geboren:

Battle of the Stars.

Het winkelpersoneel van T-Mobile mocht het spel in de zomer van 2013 zes weken spelen.

Ze speelden een carrière spel, waarin ze hun eigen popster konden creëren en elke week een LG G2 examen in een musical thema aflegden.

Het winkelpersoneel kon elkaar ook uitdagen om kennisbattles te spelen.

“De game vroeg om hoge participatie, de gebruikers werden het spel ingetrokken en waren enthousiast om de examens en battles te voltooien.”

In alle examens en battles werden de spelers uitgedaagd om vragen over de functies, USP’s en stellingen over de LG G2 te beantwoorden. Zo werd het winkelpersoneel van de juiste kennis en motivatie voorzien om de salesdoelstellingen te overtreffen.

Serious Game - LG - Battle of the Stars

Serious Game - LG - Battle of the Stars

De resultaten waren behoorlijk spectaculair.

Er werden meer dan 100.000 battles gespeeld, meer dan 25.000 examens afgelegd en tijdens het spel was er een salesstijging van 800% – 1200%.

Serious Game - LG - Battle of the Stars
Serious Game - LG - Battle of the Stars
Serious Game - LG - Battle of the Stars