De Friesland
Heroes

Case samenvatting

Doelstelling: Het eigen maken van poliswijzigingen en behoud van klanten
Doelgroep: Callcenter agents en servicemedewerkers van De Friesland
100 Deelnemers

“Heroes zorgde voor een zichtbare stijging in kennis op alle onderwerpen!”

Callcenter agents en medewerkers die werkzaam zijn bij één van de De Friesland servicepunten, hebben in het thema Heroes een game van 5 weken gespeeld. Hoofddoelstellingen waren het eigen maken van poliswijzigingen en natuurlijk het behoud van klanten en het aanbieden van een aanvullende verzekering i.c.m. offertes op maat.

Zo’n 100 medewerkers hebben punten verzameld met het scoren op KPI’s (NPS, offertes en klantsignalen) en het spelen van kennisbattles en examens. Daarnaast ontvingen de deelnemers badges, voor prestaties op het doen van een passend aanbod, behoud van de klant en het uitbrengen van offertes.

De resultaten na 5 weken

  • Meer dan 90% van de deelnemers heeft bijna dagelijks gespeeld
  • Meer dan 70% van de deelnemers geeft aan dat het spelen van De Friesland Heroes heeft bijgedragen aan het eenvoudiger afhandelen van calls en e-mails
  • 80% van de deelnemers geeft aan dat het spelen van de Friesland Heroes een effectieve manier was poliswijzigingen eigen te maken
  • Een zichtbare stijging in kennis op alle onderwerpen!

Gerelateerde cases

Klantcontact Quiz

Klanttevredenheid

Unive Champs

Operational

PWC The Associates

Onboarding

Bekijk meer cases

Inschrijven Gamification Workshop