Klantcontact Quiz Champs

Samen leren, spelen en winnen!

Case samenvatting

Doelstelling: Het werken in de klantcontact sector op een positieve manier belichten en het kennisniveau verhogen
Doelgroep: Medewerkers in de klantcontact sector
1.798 Deelnemers

Wat?

AtHand is trotse sponsor van de Klantcontact Quiz, een groot jaarlijks online kennisevent voor medewerkers uit de Klantcontact sector. Zij worden in de Quiz op basis van spelelement getoetst en getraind op klantcontact vaardigheden. In editie 2021 is er voor het eerst gebruikgemaakt van het ACE! Platform van AtHand, waardoor de game volledig kon worden ingericht naar de wensen en behoeften van de gebruiker. De Klantcontact Quiz, die in samenwerking met Inspire is georganiseerd, had in deze editie bijna 70 deelnemende bedrijven waaronder Menzis, VodafoneZiggo en De Friesland.

 

 

Hoe?

De Klantcontact Quiz van 2021 duurde een week en begon op maandag 11 oktober met het maken van een avatar in het speelthema Champs. Gedurende drie dagen konden alle deelnemers elkaars teamgenoten uitdagen voor Battles (hier: trainingen). Deze trainingen waren een goede en leuke introductie van de stof en de quizvragen en waren dankzij het winnen van punten een belangrijk onderdeel van de Klantcontact Quiz.

De eindquiz vond plaats op donderdag 14 oktober. Tussen 9:00 en 21:00 konden de deelnemers inloggen en vragen maken over 6 thema’s. Op basis van de hoogste gehaalde score, de kortste quiztijd en de grootste leercurve zijn er in een online event drie awards uitgedeeld: de Slimste klantcontact medewerker, de Slimste klantcontact manager en de Slimste klantcontact organisatie. Wat de Klantcontact Quiz zo succesvol maakt is de licht verteerbare leermomenten achteraf aan elke quizvraag en vooral de lol die de deelnemers eraan beleven.

Slimste Klantcontact Manager

Slimste Klantcontact Organisatie

Slimste Klantcontact Medewerker

Percentage correcte antwoorden per categorie

  • Wet en regelgeving 83% 83%
  • Klantgerichtheid 80% 80%
  • Omgaan met mondige klanten 76% 76%
  • Sociale vaardigheden 85% 85%
  • Autonomie en visitekaartje 81% 81%

Resultaten

Meer dan 4000 battles in 3 dagen
8,2
Gemiddeld cijfer eindquiz
Hoge waardering van het spel
Versterken van de team spirit

Gerelateerde cases

NLVVM Heroes

Serious games

Unive Champs

Serious games

De Friesland Heroes

Serious games
Bekijk meer cases