AtHand winnaar Dutch Game Award 2014 Serious Game AtHand winnaar E-learning award 2014
AtHand winnaar San Accent
Serious game - UPC - The Victors Tournament

UPC’s Victors Tournament

“In iedereen zit een winnaar”

Medewerkers van UPC kregen veel complexe informatie met betrekking tot het nieuwe portfolio: telefoon, televisie, kabel en glasvezel. UPC wilde de klantenservice- en retail medewerkers op een spannende manier kennis laten maken met het nieuwe portfolio.

AtHand werd uitgedaagd om deze informatie aan te bieden door een mooie game te ontwikkelen. Een game die van toeppassing is op alle kanalen van UPC en meerdere keren inzetbaar is. Met het algemene doel om het marktaandeel van UPC binnen 18 maanden te verhogen.

We ontwikkelden een serious game die zowel de kennis als vaardigheden stimuleerde door middel van battles, examens, het leren van vaardigheden, prestaties, verhoogde omzet en verbeterde service.

The Victors Tournament.

The Vicors Tournament draait om het worden van een echte winnaar, door te leren en concurreren met anderen. Het UPC-personeel werd aangesproken op hun winnaarsmentaliteit, de wil om te leren en samen steeds meer te willen en hogerop te komen.

Slide 1

Slide 2

Slide 3

Slide 4

Slide 5

Slide 6

Slide 7

Het spel werd geïntroduceerd in golven van zes weken met verbluffende resultaten. De kennis van het UPC-personeel nam enorm toe door het spelen van 148,279 kennisbattles en het afleggen van 45.487 examens verdeeld over 1.269 spelers.

Dit heeft geleid tot een aanzienlijke sales boost en een algehele verbetering van de service.

Serious game - UPC - The Victors Tournament
Serious game - UPC - The Victors Tournament
Serious game - UPC - The Victors Tournament