Univé
Champs

“Hoewel nog steeds veel mensen de Univé winkels bezoeken, neemt het gebruik van online diensten toe.”

Voor een klant is het vaak eenvoudiger en sneller antwoord op een vraag te krijgen via de online omgeving of via het callcenter dan via de lokale winkel. Voor de Univé winkels brengt dit een zoektocht teweeg. Welke rollen moeten de winkels spelen binnen het omnichannel landschap? En hoe kunnen de teams in de winkels met een omnichannel manier van werken aan de slag gaan? Zodat we door te experimenteren, doen, meten en evalueren, met inzichten komen die gaan helpen om de omnichannel strategie verder vorm te geven en te implementeren.

Het antwoord: Univé Champs

Een gegamificeerd traject waarbij we de omnichannel gerelateerde kennis en vaardigheden konden versterken, de houding ten opzichte van omnichannel positief konden beïnvloeden, de Univé winkel medewerkers in beweging zouden krijgen en vooral zoveel mogelijk daadwerkelijke omnichannel experimenten te laten bedenken en uitvoeren. Gedurende Univé Champs zijn er in totaal 104 ideeën uitgewerkt, 24 experimenten uitgevoerd en 6.751 kennisbattles gespeeld.

Gerelateerde cases

De Friesland Heroes

Serious games

Unive Champs

Serious games

PWC The Associates

Serious games