Vodafone
Timechasers

“Reis terug van het jaar 2047 naar 2015 en help Vodafone de toekomst te redden!”

De telecommarkt verandert snel en eist geconvergeerde deals. De Vodafone sales medewerkers waren echter gefocust op de verkoop van mobiele abonnementen. Na de introductie van Vodafone Thuis viel het Vodafone op dat de sales medewerkers over te weinig kennis beschikten om Thuis proactief aan te bieden. Dat is waarom AtHand, in samenwerking met Vodafone, Timechasers heeft ontwikkeld. Een incentive voor Nederlandse retailers en callcenter agents. We vroegen de salesmedewerkers de rol van Morty op zich te nemen, hun Delorean te ‘pimpen’ en terug in de tijd te reizen om Vodafone te helpen.

Deze video maakte onderdeel uit van een spectaculair event, waarbij Timechasers aan alle retailers werd geïntroduceerd. Tijdens dit event hielpen wij de salesmedewerkers hun eigen versie van Morty te creëren en gaven we hen een speciaal drankje uit de toekomst. Na het event was the game begonnen!

Het verhaal van Timechasers werd verteld in zes hoofdstukken. In de hoofdstukken zaten de huidige uitdagingen van Vodafone verwerkt. Ieder hoofdstuk werd afgesloten met een examen. Het examen bestond uit 10 multiple-choice vragen over Thuis, de markt & concurrentie, de propositie, goede sales skills en service. Daarnaast konden de deelnemers elkaar uitdagen om kennisbattles te spelen.

Het grote doel van deze game was niet alleen de kennis te vergroten, maar ook sales te verhogen en de attitude tegenover Vodafone Thuis te veranderen. Daarom zaten er ook wedstrijdelementen in de game, zoals salesuitdagingen.

Aan het einde van de game was kennis bij 93% van de salesmedewerkers verbeterd. 92% kijkt uit naar het vervolg.

Gerelateerde cases

De Friesland Heroes

Serious games

Unive Champs

Serious games

PWC The Associates

Serious games