Next-level Sales Gamification software
Toegankelijke sales Gamification software
Heb je de indruk dat Gamification kostbaar, complex en moeilijk implementeerbaar is? Bij AtHand bewijzen we het tegendeel. Toegankelijkheid staat op 1 bij onze sales Gamification software.
Aan de hand van standaard software leveren wij Sales Games met een maatwerk invulling. De Game wordt uitgerold met een thematiek passend bij je organisatie en kent een naadloze integratie van de belangrijkste KPI’s. Zo ontwikkelen we unieke en effectieve Games die volledig aansluiten bij je sales- en omzetdoelstellingen.
Omdat de Game niet from scratch hoeft te worden opgebouwd, heb je niet te maken met hoge ontwikkelkosten en lange ontwikkeltijden.
“De Sales Games van AtHand stimuleren de verkoopspirit van je salesteam om een langdurige, goed presterende verkoopcultuur op te bouwen”
Zo werkt onze sales Gamification software
Onze sales Gamification software is gefundeerd op onderstaande principes:
1. Het formuleren van salesdoel(stelling)en
Een succesvol Gamification-traject begint met een duidelijke afbakening van je salesdoelstellingen. Om hier gehoor aan te geven heeft AtHand diverse Game-toepassingen ontwikkeld gericht op het verhogen van sales. Hiertoe behoren doel(stelling)en als het verhogen van cross- en upsell vaardigheden, het genereren van meer (kwalitatieve) leads en het verbeteren van het gebruik van CRM-tooling.
2. Het opstellen en integreren van meetbare KPI’s
Meten is weten. Onze sales Gamification software stelt je in staat de progressie van de leer- en ontwikkeldoelen van begin tot eind te monitoren. Zijn er salesdoelstellingen waar je naartoe wilt werken? Definieer relevante KPI’s waarop je salesmedewerkers normaal gesproken beoordeelt, zoals het aantal afgeronde verkoopgesprekken, het boeken van salesmeetings, het behalen van salesquota en de duur van de verkoopcyclus, en laat deze KPI’s als rode draad door de Game lopen.
3. Het kiezen van een bijpassende interface
AtHand heeft drie eenvoudig te configureren type Games ontwikkeld, gericht op:
- het stimuleren van verkoop
- het ondersteunen van productlanceringen
- het verbeteren van commerciële vaardigheden en resultaten.
De Knowledge Game, Battle Game en Sales Battle Game bieden elk keuze uit meerdere inspirerende verhaallijnen om leren, ontwikkelen en het verhogen van salesprestaties leuker en effectiever te maken.
4. Het realiseren van groei middels real-time performance management
Dankzij real-time performance management is de voortgang rondom de sales-KPI’s nauwlettend te volgen, zowel per individuele gebruiker als op metaniveau. Hier blijft het niet bij; de zelflerende algoritmes van onze Games signaleren per individu direct waar de knelpunten liggen en waar de leerbehoefte het grootst is. Op basis van deze informatie volgt een gepersonaliseerd leerpad, dat op geheel autonome wijze stuurt op het uitbreiden van de benodigde kennis en vaardigheden.
Door dit zelfsturende principe is er geen continue 1-op-1 begeleiding vanuit leidinggevenden nodig om trainingen effectief uit te rollen en kun je snel en eenvoudig opschalen binnen salesafdelingen.
Welke Game-elementen dragen bij aan het verkoopsucces?
- Competitieve rankings. Niet alleen leidinggevenden hebben zicht op de voortgang in de Game, ook collega’s onderling zien elkaars ontwikkeling door middel van spelscores in leaderboards. Die transparantie levert een drive om zowel eigen scores als die van collega’s te blijven verbeteren. De rankings zelf voeden de sociale status in de groep en vormen een symbolische prijs voor de winnaar of het winnende team. Die erkenning heeft een bijzonder motiverende werking en daagt uit tot gezonde competitie;
- Koppeling aan CRM-tooling. Voor het ontvangen van spelscores is het nodig dat deelnemers het CRM-systeem en/of andere verkoopsoftware goed beheersen. Doordat de Game actief op deze vaardigheden inspeelt wordt de acceptatie en het gebruiksgemak van deze technologieën groter en worden interne bedrijfsprocessen ook ná het afronden van de Game systematisch verbeterd.
“Met het openbaar maken van successen transformeer je de kortetermijnacties van de deelnemers in langetermijnwaarden.”
Sales Games die meebewegen met marktontwikkelingen
Werken binnen de dynamiek van salesomgevingen vergt een groot adaptief vermogen van zowel organisaties als hun medewerkers. De Games van AtHand voorzien in deze behoefte. Zodra de Game-opzet staat is de Game zelf met een aantal kleine adaptaties uit te breiden naar andere spelconcepten en/of leerdoelen. De content binnen de modules kan worden aangepast, zodat je altijd up-to-date blijft met de laatste marktontwikkelingen.