Sales verhogen
Verbeter je verkopen met game-based learning!
Je wilt je verkoopcijfers een boost geven? Onze Sales Games begeleiden medewerkers cross- en upsell vaardigheden te verbeteren, leads te genereren, het gebruik van CRM-tooling te verbeteren en conversie te verhogen. Effectief, meetbaar én leuk. De games ondersteunen je om:
- Medewerkers op interactieve wijze nieuwe (product)kennis en benodigde vaardigheden aan te leren;
- Het verbeteren van verkoopvaardigheden te ervaren als een spel: inspirerend, met heldere doelen en regels, veilig en een beetje competitief;
- Deelnemers uit te dagen om stap voor stap naar een concrete salesdoelstelling toe te werken.
We sturen dus rechtstreeks op gedrag met een methode die heel schaalbaar is en bovendien binnen 6 weken uitgerold kan worden.
Wat maakt een succesvolle sales game?
Onze games bestaan uit een vast aantal zorgvuldig samengestelde elementen, welke door de jaren heen het meeste positieve effect hebben voor leer- en presteergedrag. Het skelet van de game staat al; afhankelijk van je doelstellingen vullen we deze met modules, content en spelregels.
Om salesvaardigheden efficiënt te trainen en te toetsen, heeft een dergelijke game meestal een aantal kenmerken:
1. Inzicht in elkaars scores voor meer motivatie
Binnen salesteams is onderlinge competitie een belangrijke drijfveer. Proberen de meeste sales binnen te halen werkt buitengewoon motiverend. Gamification speelt in op dit sentiment doordat het via leaderboards inzichtelijk maakt hoe salesmedewerkers (ten opzichte van elkaar) presteren. Deze transparantie levert een sterke drive om de eigen scores te verbeteren én die van collega’s voorbij te streven.
2. Individueel belonen voor inzet
Het moreel van salesmedewerkers krijgt een boost wanneer het gevoel leeft dat hun persoonlijke inzet wordt opgemerkt. Het goed willen presteren wordt versterkt door de erkenning en constructieve feedback die managers en directe collega’s elkaar in dit proces geven.
3. Bijsturen op succes dankzij data
Een digitaal Gamification-traject herbergt veel data, welke het mogelijk maken op werknemersniveau bij te sturen. De zelflerende algoritmes van de Games signaleren per individu direct wat de knelpunten zijn en waar de leerbehoefte het grootst is. Het gepersonaliseerde leerpad dat hieruit volgt, zorgt geheel autonoom voor de uitbreiding van de benodigde kennis en vaardigheden. Zo kan het salesteam op hoog niveau blijven presteren, zonder dat hier 1-op-1 begeleiding nodig is.